Οι έφηβοι είναι online “σχεδόν συνεχώς”, συνήθως σε αυτές τις εφαρμογές

Μια κοινωνική πλατφόρμα με έναν μυστηριώδη αλγόριθμο κατάταξης που σπρώχνει τα βίντεο στους θεατές συνεχίζει να κυριαρχεί με συντριπτική διαφορά στις οθόνες των έφηβων Αμερικανών. Όχι δεν αναφερόμαστε στο TikTok, αλλά στο YouTube.

Μια νέα μελέτη του Pew Research Center διαπιστώνει ότι το 93% των ερωτηθέντων ηλικίας 13 έως 17 ετών χρησιμοποιεί το YouTube και το 71% το χρησιμοποιεί καθημερινά. Μετά από αυτό το απύθμενο πηγάδι περιεχομένου που ανήκει στην Google, το TikTok κατατάσσεται δεύτερο με μερίδιο χρήσης 63%. 58% των εφήβων αναφέρουν ότι η εφαρμογή βίντεο μικρής διάρκειας αποτελεί καθημερινή συνήθεια.

Τα συνολικά στατιστικά στοιχεία χρήσης για το YouTube και το TikTok μειώθηκαν ελαφρώς σε σχέση με την έρευνα της Pew του 2022, η οποία έδειξε ότι χρησιμοποιούνται από το 95% και το 67% των εφήβων, αντίστοιχα.

Το Snapchat και το Instagram βρίσκονται σε μποτιλιάρισμα για την τρίτη θέση, με την εφήμερη εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων να χρησιμοποιείται από το 60% των ερωτηθέντων και να ανοίγεται καθημερινά από το 58%. Το Instagram, που ανήκει στη Meta, το οποίο έχει ιστορικό χρήσης του Snapchat για έμπνευση χαρακτηριστικών, έχει 59% χρήση και 47% καθημερινή χρήση.

Η ναυαρχίδα του κοινωνικού δικτύου της Meta κατατάσσεται πολύ χαμηλότερα, με μόλις το 33% των εφήβων που συμμετείχαν στην έρευνα να δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το Facebook. Αυτό σηματοδοτεί μια κατακόρυφη πτώση από το 71% που ανέφερε η Pew το 2015, αλλά και μια μικρή άνοδο από το 32% στην έρευνα της Pew του 2022.

Εν τω μεταξύ, η πλατφόρμα που ήταν γνωστή ως Twitter, είδε τη δική της πτώση να επιταχύνεται. Το 2015, το 33% των εφήβων το χρησιμοποιούσε, ενώ πέρυσι το έκανε το 23%. Τώρα, μόλις το 20% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το X, αφήνοντάς το πίσω από την πλατφόρμα συνομιλίας Discord (28%) και το WhatsApp που ανήκει στη Meta (20%). Ίσως ο Έλον Μασκ που καλωσορίζει πίσω τους συνωμοσιολογικούς ψεύτες δεν είναι πιο δημοφιλής στα παιδιά από ό,τι στους γονείς τους.

Τρεις άλλες κοινωνικές πλατφόρμες εμφανίζονται στα στατιστικά στοιχεία της Pew: η υπηρεσία ροής βιντεοπαιχνιδιών Twitch, με 17% χρήση, το Reddit με 14% και η εφαρμογή φωτογραφιών BeReal που δεν επιτρέπει την επεξεργασία τους με 13%.

Όσον αφορά τη συνολική χρήση, ένα 46% των ερωτηθέντων της Pew δηλώνει ότι είναι “σχεδόν συνεχώς” στο διαδίκτυο, ενώ ένα άλλο 47% αναφέρει ότι μπαίνει στο διαδίκτυο “αρκετές φορές την ημέρα”. Το smartphone είναι η πιο συνηθισμένη συσκευή, με το 95% των εφήβων να δηλώνουν ότι έχουν πρόσβαση σε ένα. Στη συνέχεια, το 90% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί επιτραπέζιο ή φορητό υπολογιστή, το 83% κονσόλα παιχνιδιών και το 65% tablet.

Η μελέτη της Pew διεξήχθη από τις 26 Σεπτεμβρίου έως τις 23 Οκτωβρίου μεταξύ 1.453 εφήβων στις ΗΠΑ, τους οποίους η εν λόγω δεξαμενή σκέψης με έδρα την Ουάσινγκτον στρατολόγησε μέσω των γονέων τους στο KnowledgePanel της Pew. Η έρευνα έφερε επίσης στην επιφάνεια ορισμένες ενδιαφέρουσες διαφορές μεταξύ φυλών, φύλων και ηλικιών.

  • Το TikTok και το Snapchat έχουν ένα μικρό χάσμα μεταξύ των φύλων μεταξύ των εφήβων που λένε ότι τα χρησιμοποιούν “σχεδόν συνεχώς”, με 22% και 17% χρήση μεταξύ των κοριτσιών έναντι 12% χρήση για κάθε εφαρμογή μεταξύ των αγοριών.
  • Οι μαύροι και οι ισπανόφωνοι έφηβοι είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν τις κύριες εφαρμογές “σχεδόν συνεχώς”- για παράδειγμα, το 33% των ισπανόφωνων εφήβων και το 20% των μαύρων εφήβων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το TikTok τόσο συχνά, σε σύγκριση με το 10% των λευκών εφήβων, ενώ στο YouTube το 27% των ισπανόφωνων εφήβων και το 23% των μαύρων εφήβων αναφέρουν σχεδόν συνεχή χρήση, έναντι 9% των λευκών που δηλώνουν το ίδιο.
  • Τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα έχουν υψηλότερα ποσοστά χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, με τη χρήση του Facebook από τους εφήβους να ανέρχεται στο 45% μεταξύ εκείνων που κερδίζουν λιγότερα από 30.000 δολάρια ετησίως και στο 27% στα νοικοκυριά που κερδίζουν 75.000 δολάρια ή περισσότερα.
Η μελέτη της Pew δεν ασχολείται με το πώς αισθάνονται οι έφηβοι για αυτές τις εφαρμογές, αλλά η Pew δημοσίευσε μια ξεχωριστή έκθεση τον Νοέμβριο του 2022, στην οποία διαπιστώθηκε ότι τα περισσότερα παιδιά θεωρούσαν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους επέτρεπαν να παραμένουν περισσότερο συνδεδεμένοι με τους φίλους τους, τους έδιναν μια δημιουργική διέξοδο και τους παρείχαν συναισθηματική υποστήριξη.

Πηγή: pcmag.com