Τα νομοσχέδια Digital Markets Act και Digital Services Act εγκρίθηκαν οριστικά από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία θέτει νέους ρυθμιστικούς κανόνες για τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας των ΗΠΑ, οπως οι Apple, Google, Amazon, Meta και Microsoft, με σκοπό να προστατεύεσει τους καταναλωτές από τις μονοπωλιακές πρακτικές τους.
Ομολογουμένως μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές είναι η υποχρεωτική χρήση υποδοχών USB-C σε όλες τις ηλεκτρονικές συσκευές, κάτι που θα χτυπήσει κυρίως την Apple, αλλά και η δυνατότητα χρήσης διαφορετικών συστημάτων πληρωμών στα οικοσυστήματα Android και iOS. Οι developers θα έχουν ουσιαστικά την δυνατότητα να προσεγγίσουν τον χρήστη απευθείας για να τους πουλήσουν κάτι σχετικό με τις εφαρμογές τους, παρακάμπτοντας δηλαδή τα συστήματα των Apple και Google.
Επίσης, το Digital Markets Act θα αποτρέψει τις μονοπωλιακές πρακτικές της Google, η οποία έχει αποδεδειγμένα πιαστεί να προωθεί την δική της πλατφόρμα αγορών μέσω του Google Search, καταπνίγοντας τα αντίστοιχα third-party συστήματα. Σε περίπτωση που παρατηρηθεί εκ νέου κάτι τέτοιο, το Digital Markets Act προβλέπει πολύ τσουχτερά πρόστιμα. Ως προέκταση του DMA, οι υπηρεσίες messaging θα πρέπει με κάποιο τρόπο να επικοινωνούν μεταξύ τους (π.χ. το iMessage της Apple με το Facebook Messenger), αλλά ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί με ποιον τρόπο θα γίνεται αυτό.
Σε ό,τι αφορά το Digital Services Act (DSA), σε γενικές γραμμές αφορά τα κοινωνικά δίκτυα, καθώς θα υποχρεώσει τις εταιρείες να είναι ιδιαίτερα σχολαστικές στον έλεγχο του περιεχομένου που διαμοιράζoνται οι χρήστες στις πλατφόρμες τους (για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης), αλλά και να αποτρέπουν την πώληση παράνομων ή επικίνδυνων προϊόντων. Φυσικά, θα τεθούν σε εφαρμογή και οι νέες οδηγίες για να αποτρέπεται η εκμετάλλευση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων για το σερβίρισμα στοχευμένων διαφημίσεων, ειδικά όταν πρόκειται για νεαρούς χρήστες. Επίσης, θα πρέπει να ενημερώνουν αναλυτικά τους χρήστες για τον τρόπο λειτουργίας των αλγορίθμων που αφορούν τον έλεγχο του περιεχομένου και το σερβίρισμα των διαφημίσεων.
Τα DMA και DSA θα τεθούν σε εφαρμογή από το 2024, καθώς η ΕΕ θέλει να δώσει στις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας τον χρόνο για να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι παραβάτες θα τιμωρούνται με πρόστιμα που θα φτάνουν έως το 10% του ετήσιου τζίρου τους. Πέρυσι η Google κατέγραψε τζίρο $257 δισ., άρα μιλάμε για ένα πρόστιμο της τάξεως των $25 δισ., νούμερο που ακόμα και αυτοί οι κολοσσοί δεν μπορούν να αγνοήσουν…

Πηγή:
www.techgear.gr